Op ons kantoor in Bussum ontvingen wij Marianne Pauli en Andrea Bartosova van de werkgroep Fairtrade Gemeente Gooise Meren. Zij interviewden Michel van der Togt en Barbara Visser. Naar aanleiding van dit bezoek werd het volgende artikel geplaatst in de lokale kranten van de Gemeente Gooise Meren (BussumsNieuws, NaarderNieuws en Muidernieuws).
“Fairtrade met een smiley bij KLANTINFOCUS
De werkgroep Fairtrade Gooise Meren, waarin ook de gemeente vertegenwoordigd is, wil inwoners stimuleren Fairtrade producten te kopen. In deze serie op de gemeentepagina komen ondernemers en inwoners uit Gooise Meren aan het woord die belang hechten aan deze producten. Deze keer Michel van der Togt, oprichter en eigenaar van KLANTINFOCUS en Barbara Visser, manager marketing en communicatie.
In steeds meer gemeenten zijn ze te vinden, de zuilen met de digitale smileys. Het Bussumse KLANTINFOCUS is een landelijk opererend ICT-bedrijf dat zich bezighoudt met het online en offline meten van klanttevredenheid. “Duurzaamheid was in ons dagelijks leven al langer een vanzelfsprekendheid”, vertelt Barbara. “Michel begon 9 jaar geleden als pionier in deze branche en inmiddels werken we voor zo’n 40 gemeenten en een aantal grote zorgcentra.” Michel van der Togt vult aan: “We hebben duurzaamheid zo goed mogelijk in onze organisatie verweven. Zo gaan er bij ons geen stapels papier doorheen, we werken bijna geheel digitaal, lopen of fietsen naar ons werk en onze cliënten bezoeken we meestal met het openbaar vervoer.
Onze business, klanttevredenheid, gaat in eerste plaats over duurzaamheid van klantcontact
Onze business, klanttevredenheid, gaat in de eerste plaats over duurzaamheid van klantcontact. We helpen gemeenten hun dienstverlening te verbeteren door ervoor te zorgen dat zij weten wat er bij hun burgers speelt en dat mensen gehoord worden. Tevreden burgers en ondernemers vormen een contact dat er toe doet. Door dergelijke contacten kan duurzaamheid floreren. Het is het einde van het klachtenformulier, waardoor bureaucratie en verspilling verminderen.”
KLANTINFOCUS geeft zijn klanten op een presenteerblaadje waar ze hun dienstverlening kunnen verbeteren. Daarbij serveren zij natuurlijk een kopje Fairtrade koffie, met een smiley.
Andere organisaties in het verzamelgebouw volgden hun voorbeeld. Barbara: “In de gezamenlijke keuken staat nu een voorraad aan Fairtrade producten. Dat is mooi, want duurzaam handelen doe je het beste samen”.
Tekst: Marianne Pauli. Foto: Andrea Bartosova”
Over KLANTINFOCUS
KLANTINFOCUS helpt organisaties met het continu verbeteren van de kwaliteit van hun dienstverlening. Met Klanttevredenheidsmonitor GovMetric meten en rapporteren we de klanttevredenheid, patiënttevredenheid en medewerkerstevredenheid. Dit inzicht in de tevredenheid geeft organisaties de mogelijkheid om hun dienstverlening direct te verbeteren.