Terug naar blogoverzicht

Feedbackknop voor overheidswebsites

Barbara Visser
04 feb 2019

Bij het Gebruiker Centraal Festival kwam het ter sprake: de feedbackknop. Waarom hebben niet alle overheidswebsites een feedbackknop? Er zijn al veel gemeenten die gebruik maken van de mogelijkheid om direct feedback te vragen. Bijvoorbeeld gemeente Amersfoort, heeft op alle pagina’s een feedbackknop. Daarmee meet deze gemeente door middel van GovMetric van Klantinfocus al enkele jaren de klanttevredenheid over de website.

Hoe werkt zo’n feedbackknop?

Door middel van de feedbackknop op de website kan een gebruiker een beoordeling geven over de website. De feedback komt terecht in GovMetric, de klanttevredenheidsmonitor van Klantinfocus. De gemeente weet met deze feedback button direct hoe de dienstverlening wordt ervaren.

Er is geen uitgebreid formulier nodig en geen lange enquête, maar enkel een paar muisklikken. Het is een laagdrempelige manier van vragen om feedback met een hoge respons. Met deze feedback van de gebruikers kan de dienstverlening van gemeenten verbeterd worden.

Feedbackknop uitproberen?

 

Feedbackknop Klantinfocus klantteverdenheid smileys

 

Meer weten over KTO en ook zo’n knop op de website?

Neem contact met ons op voor meer informatie over feedback en klanttevredenheidsonderzoek (KTO).

Terug naar blogoverzicht

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met mij op

Vul uw gegevens in en wij nemen contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

Uw Reactie
Uw Reactie