Terug naar blogoverzicht

Hoe meet en integreer je klanttevredenheid in Djuma? Samenwerking Visma Circle en KLANTINFOCUS (GovMetric)

29 mei 2020
 
 
Blog van onze partner Visma Circle, door Anne-Marie Steijven
 
 
“Het inrichten van online dienstverlening is een goed begin. Zeker nu! Maar hoe ontdek je vervolgens hoe tevreden jouw klanten zijn over de aangeboden diensten? Hoe kom je er als hoofd dienstverlening of afdelingsmanager achter hoe inwoners en ondernemers de afhandeling van hun zaak hebben ervaren? Het op eenvoudige wijze ophalen van inzichten om te verbeteren en aan te sluiten op de behoeften van onze burgers en bedrijven is cruciaal.
 
Voor diegenen die zich bezighouden met het continu optimaliseren van de dienstverlening richting hun externe klanten is er goed nieuws! Door de integratie van Djuma met GovMetric van KLANTINFOCUS is het vanaf nu mogelijk om klanttevredenheid te meten en te rapporteren over online formulieren en zaakafhandeling.
 
Hoe gaat zo’n klanttevredenheidsmeting in zijn werk?
 
Na de integratie toont Djuma smileys en optioneel enkele korte vragen waarmee je de klanttevredenheid meet. De resultaten tonen we op onze formulieren en in een e-mail die Djuma als onderdeel van de zaakafhandeling verzendt.
 
KLANTINFOCUS GovMetric Smileys
 
 
 
Wat gebeurt er met de gemeten data?
 
Nu kunnen online communicatiespecialisten en projectleiders e-dienstverlening echt concreet aan de slag met het optimaliseren van de (online) dienstverlening. De resultaten van de metingen landen in een overzichtelijk dashboard van GovMetric. Door uitgebreide rapportagemogelijkheden krijg je direct inzicht hoe klanten jouw nieuwe vorm van dienstverlening ervaren en kun je feedback van gebruikers direct verwerken. Zo ontstaat een cyclus van continu verbeteren.
 

Leren van anderen

De integratie met GovMetric biedt alle Djuma-klanten talloze mogelijkheden. Klanten kunnen zo nog beter van elkaar leren. Wat maakt het dat gebruikers een formulier goed beoordelen? Zijn er formulieren die goed werken bij de ene organisatie? Dan kan de andere organisatie hier snel ook mee aan de slag. Niet meer continu het wiel zelf opnieuw proberen uit te vinden, maar profiteren van de learnings van een ander en die vervolgens voor je eigen klanten inzetten.”

Auteur: Anne-Marie Steijven van Visma Circle 

 

Meer weten? 
 

Bekijk de volledige blog en neem voor meer informatie over Djuma contact op met Visma Circle.  Voor meer informatie over GovMetric en het meten van klanttevredenheid bij gemeenten, neem contact met KLANTINFOCUS op. 

 

 
 
 
Terug naar blogoverzicht

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met mij op

Vul uw gegevens in en wij nemen contact op

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uw Reactie
Uw Reactie