Voor diegenen die zich bezighouden met het continu optimaliseren van de dienstverlening richting hun externe klanten is er goed nieuws! Door de integratie van Djuma met GovMetric van KLANTINFOCUS is het vanaf nu mogelijk om klanttevredenheid te meten en te rapporteren over online formulieren en zaakafhandeling.
Hoe gaat zo’n klanttevredenheidsmeting in zijn werk?
Na de integratie toont Djuma smileys en optioneel enkele korte vragen waarmee je de klanttevredenheid meet. De resultaten tonen we op onze formulieren en in een e-mail die Djuma als onderdeel van de zaakafhandeling verzendt.
Wat gebeurt er met de gemeten data?
Nu kunnen online communicatiespecialisten en projectleiders e-dienstverlening echt concreet aan de slag met het optimaliseren van de (online) dienstverlening. De resultaten van de metingen landen in een overzichtelijk dashboard van GovMetric. Door uitgebreide rapportagemogelijkheden krijg je direct inzicht hoe klanten jouw nieuwe vorm van dienstverlening ervaren en kun je feedback van gebruikers direct verwerken. Zo ontstaat een cyclus van continu verbeteren.
Leren van anderen
De integratie met GovMetric biedt alle Djuma-klanten talloze mogelijkheden. Klanten kunnen zo nog beter van elkaar leren. Wat maakt het dat gebruikers een formulier goed beoordelen? Zijn er formulieren die goed werken bij de ene organisatie? Dan kan de andere organisatie hier snel ook mee aan de slag. Niet meer continu het wiel zelf opnieuw proberen uit te vinden, maar profiteren van de learnings van een ander en die vervolgens voor je eigen klanten inzetten.”
Auteur: Anne-Marie Steijven van Visma Circle
Meer weten?
Bekijk de volledige blog en neem voor meer informatie over Djuma contact op met Visma Circle. Voor meer informatie over GovMetric en het meten van klanttevredenheid bij gemeenten, neem contact met KLANTINFOCUS op.