Terug naar blogoverzicht

Wmo: We zijn gestart met klanttevredenheidsmetingen over leveranciers van Wmo hulpmiddelen

Barbara Visser
15 mrt 2019

wmo klanttevredenheid klantinfocus

Vanaf februari 2019 is Klantinfocus gestart met het meten en rapporteren van de klanttevredenheid over de leveranciers van Wmo hulpmiddelen, voor gemeenten en zorgregio’s. We bieden daarmee gemeenten en zorgregio’s inzicht in de prestaties van de leveranciers van de Wmo hulpmiddelen.

Wij leveren hiermee een bijdrage aan de verbetering van de Wmo dienstverlening. Want de dienstverlening rondom de Wmo hulpmiddelen, kan vaak soepeler verlopen, blijkt uit de praktijk, aldus de VNG.

 

We onderzoeken de klanttevredenheid rondom de Wmo voor gemeenten en zorgregio’s

Een gemeente kan er voor kiezen om de klanttevredenheid of klantervaring van de Wmo te onderzoeken. Klantinfocus meet met Klanttevredenheidsmonitor GovMetric de klanttevredenheid. We brengen de gebruikerbehoefte in kaart door continu de klanttevredenheid te meten. Zowel de gemeenten, de zorgregio’s (en eventueel de leveranciers) ontvangen de uitkomsten van de klanttevredenheidsonderzoeken. Hierdoor kunnen zij meer aandacht besteden aan de klanttevredenheid en de gebruikerbehoefte.

Er zijn verschillende elementen die bij klanttevredenheid van belang zijn. Hierbij denken we bijvoorbeeld aan: de ervaringen met passendheid en snelheid van levering, de uitvoering van de intake, afhandeling van klachten en de snelheid van reparaties, de serviceverlening, enzovoort. Wij stemmen dit altijd af met de behoefte van de gemeente en zorgregio.

 

Doel: verbetering van de Wmo dienstverlening

Door nu en in de toekomst onderzoek te doen naar de Wmo klanttevredenheid, wordt een duidelijker beeld verkregen van de Wmo klanttevredenheid en kan hierop beter ingespeeld worden. De resultaten zijn voor de gemeente bijvoorbeeld waardevol bij het opstellen van beleid voor de Wmo.

 

Bereik de doelgroep: we hebben ons eigen callcenter

We hebben een eigen callcenter opgezet. Op deze manier kunnen we ook de mensen benaderen die niet online bereikbaar zijn. De mensen die bijvoorbeeld geen e-mailadres hebben. We bellen deze mensen zelf om te vragen hoe zij de dienstverlening ervaren hebben. Hiermee bereiken we diverse lagen van de samenleving, zodat iedereen feedback kan geven.

 

Meer weten?

Meer weten over klanttevredenheid in het kader van de Wmo? Neem contact met ons op, bel +31(0)35 888 4875.

Bernadette Aaij richt zich bij ons op de Wmo klanttevredenheid, lees er meer over.

Terug naar blogoverzicht

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact met mij op

Vul uw gegevens in en wij nemen contact op

Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Uw Reactie
Uw Reactie